Ál-társadalmi, -kulturalis, -civil és -kritikus oldal - régen még a kultúra végnapjai is jobbak voltak

Nem azért mondom, de

Nem azért mondom, de

A társadalmi felelősségvállalás trójai falova

2020. november 26. - T. A. G.

Újabban a társadalmi felelősségvállalás az a trójai faló, amivel marketingcélból az arcunkba lehet mászni. De hát mi itt a probléma? Ők legalább beszélnek róla!

Meglehetősen pofátlan, hogy egy CÉG társadalmi problémákra érzékenykedő jófejkedésnek álcázva mászik az arcunkba. Végezzük el a következő gondolatkísérletet: vajon csinálnának erőszak elleni kampányt IKEA logo nélkül? Így hogy fest a dolog a marketingosztályon?  Ez méri meg a vállalás fedezetét. Vajon ez a társadalmi probléma akkor is ilyen fontos lenne, ha nem lenne fűtőanyag a marketinggépezetben? Egyébként erre valók a cégek? A jövőben az ő kampányaik fogják eldönteni, hogy melyek a legfontosabb társadalmi kérdések?

Tudjuk, hogy valójában a cég nem gondol vagy akar semmit - már a profiton kívül természetesen, de ezért hozták létre - mert nem egy személy. Valójában felesleges "szándékot" keresni. Nem történik más, csak működik a marketinggépezet: amiből a társadalom identitást kezd építeni, azt a cég is beépíti a marketing-portfóliójába. A profit mellé be lehet zsebelni jófejkedési krediteket is pluszban (= további profit).

A bejegyzés trackback címe:

https://nemazert.blog.hu/api/trackback/id/tr8916302068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása