Újabban a társadalmi felelősségvállalás az a trójai faló, amivel marketingcélból az arcunkba lehet mászni. De hát mi itt a probléma? Ők legalább beszélnek róla!
Meglehetősen pofátlan, hogy egy CÉG társadalmi problémákra érzékenykedő jófejkedésnek álcázva mászik az arcunkba. Végezzük el a következő gondolatkísérletet: vajon csinálnának erőszak elleni kampányt IKEA logo nélkül? Így hogy fest a dolog a marketingosztályon? Ez méri meg a vállalás fedezetét. Vajon ez a társadalmi probléma akkor is ilyen fontos lenne, ha nem lenne fűtőanyag a marketinggépezetben? Egyébként erre valók a cégek? A jövőben az ő kampányaik fogják eldönteni, hogy melyek a legfontosabb társadalmi kérdések?
Tudjuk, hogy valójában a cég nem gondol vagy akar semmit - már a profiton kívül természetesen, de ezért hozták létre - mert nem egy személy. Valójában felesleges "szándékot" keresni. Nem történik más, csak működik a marketinggépezet: amiből a társadalom identitást kezd építeni, azt a cég is beépíti a marketing-portfóliójába. A profit mellé be lehet zsebelni jófejkedési krediteket is pluszban (= további profit).